
Pozycjonowanie sklepów pozwala zostać zauważonym przez potencjalnego klienta. Dlaczego? Bycie w top10 wyszukiwań jest niezwykle istotne, ponieważ klienci, którzy wpisują daną frazę w wyszukiwarkę Google, najczęściej ograniczają swój wybór do stron internetowych zawartych na pierwszej stronie Google.
Pozycjonowanie – czyli co dokładnie?
Na pozycjonowanie składa się szereg złożonych działań, które mają doprowadzić do zwiększenia sprzedaży sklepu, poprawy wizerunku marki oraz optymalizacji strony internetowej.
Kto zajmuje się pozycjonowaniem?
Profesjonalne firmy, które oferują swoim klientom usługę pozycjonowania sklepów internetowych, do każdego projektu angażują zespół specjalistów:
- specjalista ds. pozycjonowania,
- webmaster,
- specjalista ds. budowy profilu linków,
- specjalista ds. content marketingu,
- specjalista ds. optymalizacji konwersji,
- specjalista ds. obsługi klienta.
Tylko podjęcie kompleksowych działań nad stroną internetową ma realne szanse na zwiększenie konwersji, zbudowaniu relacji z klientem oraz na zwiększeniu rozpoznawalności danej marki.
Content Marketing
Wśród działań polepszających pozycję w wynikach wyszukiwania Google znajduje się również rozbudowa treści na stronie sklepu internetowego. Eksperckie teksty blogowe w formie poradników oprócz wzbogacania wartości witryny, mogą również stanowić wartościowe źródło informacji dla klientów. Czytelne opisy produktów mogą dodatkowo zachęcić klientów do kupna produktu lub skorzystania z usługi.